ECONOMY.bg

Иновации, Имоти, Бизнес Лайфстайл
15281 прочитания

Южна Корея строи град, който няма да се нуждае от коли

Инвестицията на стойност 35 млрд. долара ще елиминира нуждата от личен автомобил
09 ноември 2017, 14:50

Гражданите на Международния бизнес квартал (IBD) в Сонгдо, Южна Корея няма да се нуждаят от коли, за да стигнат до работа, да приберат децата си от училище, да стигнат до магазина или да извършват други ежедневни дейности. Участъкът от града, в който в момента се влагат 35 млрд. долара, ще бъде изграден така, че да елиминира нуждата от личен автомобил.

С размерите на централен Бостън, проектът започна през 2002. Местността приоритизира градския транспорт като автобуси, метро и велосипеди, вместо уличен трафик. Строител на квартала е Gale International, а окончателното завършване на обектите се очаква да е готово до 2020.

Още от първите чертежи архитектите са работили с идеята да направят квартала по-благоприятен за околната среда. Една от стратегиите е намаляването на нуждата от автомобили.

Магазините, офис площите, парковете, медицинските заведения и училищата в IBD са в близост до жилищата.

Блоковете и бизнес сградите са на не повече от 12 минути с автобус или метро. Освен това в квартала има 25 километра велоалеи, които се свързват с по-голямата 145-километрова мрежа на Сонгдо.

Близо 40% от площта на квартала е запазена за зелени площи. Това е два пъти повече от парковете в Ню Йорк.

Най-големият парк в IBD ще е с площ 40 хектара. Той е вдъхновен от „Сентрал парк“ в Манхатън.

Когато през 2000 година местните власти започнаха да кроят плановете за квартала в местността бяха изсипани 500 тона пясък, за да може блатата да бъдат подсилени в основа за високи сгради.

Вече са завършени или са в строеж над 20 хил. жилищни обекта. В тях ще живеят над 50 хил. души, а в Сонгдо живеят над 100 хил. души.

Сметта в комплекса няма да се събира с камион. Вместо това пневматична система с тръби ще изсмуква боклука от улеи в жилищните сгради, отвеждайки ги до сметището за няколко секунди. Отпадъците ще се преобразуват в енергия или ще се рециклират.

Над 100 сгради в IBD ще имат сертификат LEED. Това е най-популярната система за означаване на сгради, щадящи околната среда.

Кварталът планира да рециклира до 40% от използваната вода. Сонгдо вече отделя до 1/3 по-малко вредни емисии в сравнение с други градове със същия размер.

Пътуването с градски транспорт до столицата Сеул отнема малко над 1 час.

Над 70 хил. души работят в Сонгдо, което е с 300 хил. по-малко от прогнозите на правителството. Новият квартал цели да привлече повече жители и фирми към региона.

Абонирайте се за седмичния бюлетин на Economy.bg